SKRIVET: 2010-01-20, kl 20:54:44 | PUBLICERAT I: Allmänt

fortsättning på dagen..

Nu är det kväll och nu har jag mer tid att skriva :)

Idag har vi varit på IKEA i tre timmar tydligen enigt David. För mig kändes det som en timme. Jag skulle kunna vara där en hel dag :) Jag köpte, soptunna till badrummet, en fint hängande tygkasse att ha plattång och dyligt i, doftljus, tallrikar och lite fler artiklar. Kvar att köpa är duschdraperi, gardiner, tavelram, tv, tvbänk, barbord och stolar och möjligtvis en soffa. Plus tusen andra saker som jag säkert glömt.

jaja.. Nu sitter jag här i min ensamhet. Nej ensam är jag inte jag har mina kära anteckningar om folksjukdomar att umgås med ;) Prov på lördag, jippi! Så nu ska jag passa på att plugga medan pojkvännen är hos en polare.

Imorgon blir det skola 8.30-10.00. Jag finner Sociologi fruktansvärt tråkigt. Är det den rätta uppfattningen tro? Jag har funderat lite på mina framtida studier. Jag tycker om min nuvarande utbildning. Dock är det inte en yrkesinriktad utbildning och därför är jag en aning osäker på vad jag kan få för jobb efter utbildningen. Därför har jag bestämt mig för att göra högskoleprovet och plugga upp Matte B. Får jag bra resultat på högskoleprovet så kommer jag att söka fastighetsmäklrutbildningen eller socionomprogramet på Malmö högskola nästa termin. Jag hoppas på det bästa! Går det mindre bra får jag avgöra om jag tar studieuppehåll för att göra fler högskoleprov eller om jag fortsätter på den utbildning jag går på nu. Jag vill ju inte ta för mycket studielån i onödan. Så ser min plan ut!

Någon som vet någon bra sida för test högskoleprov?

Kram!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: